روتور های گاز زدایی آلومینیوم

در اکثر فرایندهای ریخته گری، فلز مذاب در حین ذوب شدن به واسطه وجود هوا یا محصولات احتراق و حتی برخی واکنش های شیمیایی، شارژ کوره می‌تواند ناخالصی و یا گاز در خود حبس نماید، وجود این آخال ها و یا گاز حبس شده درون مذاب باعث کاهش کیفیت ذوب و ایجاد ضایعات در قطعات تولیدی می گردد.روتور های گاز زدایی آلومینیوم یکی از بهترین ابزار مورد استفاده برای تصفیه مذاب می باشد.

روتور های گاز زدایی آلومینیوم همانگونه که در تصویر شماتیک ملاحظه می نمایید حباب های گاز خنثی را در عمق مذاب به صورت حباب های ریز پراکنده می نمایند بنابراین فلوتاسیون و شناوری بیشتر ایجاد نموده و حداکثر آخال زدایی، گاز زدایی و اکسید زدایی را ایجاد می نمایند.دمش گاز بصورت حباب های ریز گاز زدایی از ذوب را بسیار افزایش می دهد.

روتورهای گاز زدایی آلومینیوم از مواد  مختلفی ساخته می شوند و طول عمر آنها کاملاً وابسته به جنس روتور است. مرغوب ترین روتور های گاز زدایی از جنس سیلیکون نا تراید بوده و با توان چرخش بیش از ۸۰۰ دور در دقیقه طول عمر بسیار بالایی دارند پس از آن روتورهای گاز زدایی آلومینیوم سیلیکون کارباید از نظر اقتصادی و طول عمر رتبه دوم را داشته و در انتها روتور های گرافیتی و یا مونولا یتی  قرار می‌گیرند.

همانطور که در کلیپ زیر مشاهده میکنید استفاده از روتور گاز زدایی باعث افزایش حباب های ریز شناور در ذوب شده و راندمان گاز زدایی بسیار بالا خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با دفتر مرکزی آروین تک تماس بگیرید.

پیام بگذارید

لطفا نظر خود را درباره این مطلب برای ما ارسال نمایید.

پست های توصیه شده