بوته های گرافیتی و سیلیکون کاربایدی​

فروش بوته های گرافیتی اصل

 

در صنعت ریخته گری بوته های گرافیتی یک کالای مرسوم که در ریخته گری چدن و یا انواع فلزات غیر آهنی مورد استفاده است.

بوته ها با توجه به نوع آلیاژ و درجه حرارت ریخته گری در دو نوع گرافیتی و سیلیکون کاربایدی تقسیم بندی می شود

«تمامی بوته ها می بایست دارای حداقل ۵۰ درصد گرافیت باشند تا انتقال حرارت به مواد شارژ امکان پذیر گردد در صورتی که دمای کاری کمتر از ۷۵۰ درجه سانتیگراد باشد و بوته به صورت مداوم در معرض حرارت قرار نگیرد (خاموش و روشن شدن مشعل_ استفاده از بوته در کوره های قطعه ریزی_ استفاده از بوته به‌عنوان پاتیل حمل ذوب) لازم است از بوته های سیلیکون کاربایدی استفاده شود.

عرضه مرغوب ترین بوته های درجه یک از برندهای معتبر جهانی

پیش گرم بوته های گرافیتی

 

بوته های سیلیکون کاربایدی:

دیاگرام پیش گرم بوته گرافیتی
  1. لازم است که مشعل به صورت پیلوت روشن شود و مقدار گاز ورودی نیز کاهش یابد (شیر گاز ورودی را از نصف کمتر باز کنید). در این حالت دما تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت زمان تقریبی ۲ ساعت به آرامی بالا می رود و رطوبت بوته به طور کامل از بین می رود (در کوره های الکتریکی توان المنت به نحوی تنظیم شود تا حداکثر دمای اطراف بوته ۲۰۰ درجه باشد)بعد از این مرحله شیر گاز را کامل باز کنید و اجازه دهید که مشعل با توان بالا کوره را گرم کند تا بوته به دمای ۹۰۰تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد برسد و رنگ قرمز روشن در تمام بوته دیده شود
  2. پس از رسیدن بوته سیلیکون کاربایدی به دمای حداکثر (۹۰۰-۱۰۰۰ درجه سانتیگراد) به منظور حفاظت کامل از لعاب و اینکه لعاب در کل بدنه بوته به صورت شیشه ای  در بیاد، بوته باید به مدت نیم الی یک ساعت در دمای مذکور نگهداری شود.
  3. بوته با شمش و قراضه شارژ کنید و ترموستات تنظیم نمایید، ترموکوپل داخل بوته قرار داده تا پس از رسیدن به دمای مطلوب مشعل را خاموش کند.
  4. در مورد بوته های با ظرفیت بالا و کوره هایی که دارای مشعل های توان بالا هستند، باید سرعت افزایش دما در مراحل اولیه گرم شدن بوته کنترل شود تا از تنش حرارتی جلوگیری شود.
  5. اگر بوته بعد از اولین استفاده، برای مدت طولانی استفاده نشود (بیش از یک هفته ). باید در استفاده مجدد، سیکل پیش گرم اولیه که شامل روشن کردن مشعل به صورت پیلوت، اعمال حرارت تا ۲۰۰ درجه به صورت آهسته، سپس گرم کردن بوته با توان بالا تا دمای۱۰۰۰ درجه سانتیگراد مجدد تکرار شود.

بوته Clay Graphite:

دیاگرام پیش گرم بوته
  1. لازم است که مشعل به صورت پیلوت روشن شود و مقدار گاز ورودی نیز کاهش یابد (شیر گاز ورودی را از نصف کمتر باز کنید). در این حالت دما تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت زمان تقریبی ۲ ساعت به آرامی بالا می رود و موجب حذف رطوبت بوته می شود(در کوره های الکتریکی توان المنت به نحوی تنظیم شود تا حداکثر دمای اطراف بوته ۲۰۰ درجه باشد). سپس با توان متوسط بوته باید تا دمای ۶۰۰ درجه سانتیگراد گرم شود.
  2. پس از رسیدن به دمای ۶۰۰ درجه سانتیگراد باید توان مشعل را بالا برد (شیر گاز ورودی را تا انتها باید باز کرد) تا اینکه دمای بوته به ۹۰۰-۱۰۰۰ درجه سانتیگراد برسد).
  3. پس از رسیدن بوته clay Graphite به دمای حداکثر (۹۰۰-۱۰۰۰ درجه سانتیگراد) به منظور حفاظت کامل از لعاب و اینکه لعاب در کل بدنه بوته به صورت شیشه ای  در بیاد، بوته به مدت نیم الی یک ساعت در دمای مذکور باید نگهداری شود.
  4. بوته با شمش و قراضه شارژ کنید و ترموستات تنظیم نمایید، ترموکوپل داخل بوته قرار داده تا پس از رسیدن به دمای مطلوب مشعل را خاموش کند.
  5. اگر بوته بعد از اولین استفاده، برای مدت طولانی استفاده نشود (بیش از یک هفته ). باید در استفاده مجدد، سیکل پیش گرم اولیه که شامل روشن کردن مشعل به صورت پیلوت، اعمال حرارت تا ۲۰۰ درجه به صورت آهسته، سپس گرم کردن بوته با توان بالا تا دمای۱۰۰۰ درجه سانتیگراد مجدد تکرار شود.
  6. اگر بوته بعد از اولین استفاده، بعد از مدتی بلا استفاده شد. باید در استفاده مجدد، سیکل پیش گرم اولیه که شامل روشن کردن مشعل به صورت پیلوت تا دمای  ۲۰۰درجه سانتیگراد سپس گرم کردن بوته با توان کم تا دمای ۶۰۰ درجه سانتیگراد و بعد گرم شدن بوته با توان بالا تا دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد و یا اینکه رنگ بدنه به رنگ قرمز روشن تبدیل شود.

بوته های متداول در صنعت ریخته گری

جدول سایز بوته های گرافیتی



WhatsApp Image 2022-04-10 at 09.30.07

 

پیام بگذارید

لطفا نظر خود را درباره این مطلب برای ما ارسال نمایید.